en norgehistoria.

som ni känner till så åkte vi till norge för att shredda kabelpark på tisdagen. det var jag. nikke greken och face som gladeligen gick upp klock 0700 för en nätt fyratimmars trip till och i grannlandet som gud glömde.
norge: landet där alla kör precis lite under hastighetsgränsen och där det finns totalt tre ställen att köra om på i hela landet. dessutom kan du ge dig fan på att det kommer ett möte precis då.
Norskarna måste ha återinfött dödstraffet men valt att bara dela ut det till fortkörare. med andra ord, det tar tid att köra bil i norge.

Väl framme var det perfekta förutsättningar. varmt, vindstilla och mulet. mulet? yes om det är mulet så är det ingen som åker på kabeln vilket innbar att vi var i stort sätt ensamma hela dagen. en annan fördel med det är att kabeloperatören skickar ut en ny kabel om man ramlar så man slipper sima till land. sjukt härlig service av dudesen i Norsjö!

vi tog lite bilder och filmade lite men eftersom alla tre faktiskt vill åka mest av allt så blir det inte kort och film.
dock var det sjukt mycket hammers som landades idag. exempelvis fs 180 på kickern, fs 360 på flatten en massa 3 shuvs, 50-50 uppe på lippen på wall riden med mera. fs och bs boardslide to fakie på boxen. här kommer några pics iaf



Face 3 shuv.



anders frontside 180

Niko shuv.



face wallride 50-50

det var som synes en otroligt härlig dag som avslutades på ett härligt sätt.
när jag och nikos var inne i den lokala kiosken fann vi att de hade smirinoff ice i sitt sortiment och rsten är, som man brukar säga, historia. en historia i bilder i detta fallet.



jag trodde inte att nikos skulle lösa att maila bilderna till mig idag så jag hade förberett att posta denna bilden på bloggen.

men nu fixade det ju sig så jag behövde inte göra det.

avlsutar istället med att konstatera att när man skall betala med korta för att köra på svinesundsbron i norge så står det stort på en lapp ovanför där man ska sätta in kortet INGA MYNT. det gör det inte på den svenska sidan..

 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0